Halaman

Ahad, 27 Mac 2011

~Doa dan Wasiat~

Assalamu'alaikum Warahmatullah...
Aku menjumpai artikel ini saat aku melayari laman sosial 'muka buku'..
artikel ini di'share' oleh kawanku- kakmar (bahasa tak skemanya :FB)

DOA DAN WASIAT..

by Syeikh Subandari Alias on Saturday, March 26, 2011 at 12:14am

Aku tidak berdoa untuk anak-anakku
menjadi kaya
kerana kaya akan
membencinya orang tak punya

Aku tidak berdoa untuk anak-anakku
menjadi senang
kerana senang akan
menyesatkan jalan pulang

Aku tidak berdoa untuk anak-anakku
menjadi orang berkuasa
kerana yang berkuasa akan
merampas kebebasan manusia

Aku tidak berdoa untuk anak-anakku
menjadi orang terhormat
kerana mereka akan
membohongi isteri dan pengundinya

Aku hanya berdoa untuk anak-anakku
bahagia di dunia sentosa di akhirat
kerana bahagia di dunia
tak merampas wang ahli neraka
sentosa di akhirat
tak mencabut bahagia ahli syurga.

Suratman Markasan
Washington DC



~~kembara mencari CINTA (T_T)~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~May I Help u, or Can U help Me?~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~Siapa Saya~

Foto saya
semenyih, selangor darul ehsan, Malaysia
Servant of Allah,Full Timer Da'ei(insyaAllah),unexpected person,happy go lucky,outgoing,outspoken

~Meh masuk ehh...~