Halaman

Sabtu, 24 Julai 2010

~Selamat Kembali Nenda~


Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarokatuh

Hari ini, genap 3 hari Makwan (arwah Leha Binti Ilias) kembali ke rahmatullah... hakikat pemergian dan kematian...

sebelum ini, apabila mendengar mengenai kematian insan2 yang rapat pada para sahabat, saya
hanya mampu mendoakan dan mengucapkan takziah untuk melahirkan rasa simpati di hati... dalam waktu yang sama, terdetik juga di hati, "bagaimana ye perasaan kehilangan"..

dan, Allah memberi juga kesempatan untuk diri ini merasainya.. ibu yang melahirkan ayahku, dan mentua kepada ummiku telah dijemput oleh Penciptanya... walaupun kami adik beradik dengan arwah tidaklah serapat wan sebelah mak(semoga Allah memberkati wan).. namun kehilangan tetap jua dirasai, sementelah arwah juga nenek kami..

di hari pengurusan jenazah, seboleh mungkin saya cuba untuk mencurahkan bakti terakhir men guruskan makwan bersama sepupu dan pengurus jenazah.. itulah bakti terakhirku terhadap jasad makwan..menunaikan hak untuk si mati... semoga Allah menempatkan makwan bersama hamba2nya yang soleh dan mendapat rahmatnya..

apabila teringatkan wan dan atuk di kampung, yang bersusah payah membesarkan kami ketika kecik.. dan ummi dan ayah yang sentiasa di sisi kami... hati ini berdetik lagi..berkira dan terus menghitung hari...

semakin banyak hari, semakin sedikit tinggalan detik itu... semoga hati kuat dan tabah meniti hati mendatang...redha dengan hati, bukan dengan bibir yang mati...
~~kembara mencari CINTA (T_T)~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~May I Help u, or Can U help Me?~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~Siapa Saya~

Foto saya
semenyih, selangor darul ehsan, Malaysia
Servant of Allah,Full Timer Da'ei(insyaAllah),unexpected person,happy go lucky,outgoing,outspoken

~Meh masuk ehh...~