Halaman

Rabu, 28 Julai 2010

~Letih~

Assalamu'alaikum Warahmatullah

Selawat dan salam untuk junjungan  tercinta, semoga kita tetap berada dalam nikmat iman dan islam..

tengok tajuk pun dah letih, inikan pula nak bercerita..
tapi, inilah hakikatnya...seringkali diucapkan oleh mereka- jangan ajar budak2 untuk exam.. tapi, mereka sendiri yang mengajar anak2 mereka hanya untuk exam..dan akhir sekali, guru2 juga yang dipersalahkan dengan 'ketidakpandaian' anak2 mereka sendiri..  (erk, ni kita mengeluh ke eh? dusshhh)

dalam buku teks sains tahun 4, bab terakhir berkenaan Technology Around Us.. di awal bab, diperkenalkan bagaimana teknologi ini wujuddan kenapa kita menggunakan teknologi... dan sebab utama yang dinyatakan adalah "Human Limitation" atau orang kampung saya sebut 'keterbatasan keupayaan moanusia'..dan, di situlah teknologi ini membantu.. ingat, teknologi hanya membantu... kata lecturer saya dedolu," takde teknologi pn kita masih boleh belajar, ianya hanya membantu untuk memudahkan saja" ujarnya tatkala LCD takleh nk display notesnya..

begitu jugalah dengan saya, manusia biasa yang sudah tentu dan dijamin mempunyai 1001 kelemahan yang dibawa bersama..sampai tahap ini, tika ini dan waktu ini, kesabaran saya kian menipis.. kemampuan saya untuk menerima segalanya yang diterima selama ini semakin berkurang, dan level of respectability sepertinya sudah tiada,paras 0.5 out of 10 mungkin... huhuhu...teruknya perasaan ini..

letih dengan kerenah dan birokrasi yang semakin meruncing..penat dengan keadaan sekeliling yang tak pernah melihat bahkan tidak sekalipun berusaha untuk menghargai usaha kami...lelah dengan manusia yang bertindak untuk kepentingan diri sendiri semata.. jemu dan jelik dengan perangai orang2 islam yang kononnya berjuang dan berdakwah untuk Islam,jihad fisabilillah, tapi merosakkan agama itu sendiri... Na'uzubillahi minzalik.. semoga Allah melindungi kami dari menjadi fitnah kepada agama islam yang suci ini...

letih..lesu..lemah.. untuk berpura-pura seperti tiada apa2 yang berlaku... huhu.. hati.. hati... tabah dan sabarlah akan dikau...


~~kembara mencari CINTA (T_T)~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~May I Help u, or Can U help Me?~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~Siapa Saya~

Foto saya
semenyih, selangor darul ehsan, Malaysia
Servant of Allah,Full Timer Da'ei(insyaAllah),unexpected person,happy go lucky,outgoing,outspoken

~Meh masuk ehh...~