Halaman

Jumaat, 5 Jun 2009

Kem Motivasi Remaja

Assalamu'alaikum warahamtullah...
Semoga kita akan terus tetap berada dalam nikmat iman dan islam॥

Lanjutan dari kem Teras Addeen di Sri Raudhah, kami meneruskan perjuangan di Masjid Al-Iman Ash-Shafie, Taman Maluri Kuala Lumpur।

malam sebelumnya...
kak shida : dik kita jumpa esok di LRT Pandan Jaya, kul 8 am ye.kak dari rumah..
saya : insyaAllah kak,saya cuba.kalau tak boleh datang on time, saya inform akak ye (sebabnya rasa macam nak demam)

pagi 3Jun ..aduhai, peninnya pale॥ kuatkan semangat १००१..chayo॥ chayo..demi adik2 seagamamu..saya gagahkan diri ॥ tunggu bus di selekoh depan Ampat Tin smp Titiwangsa, naik LRT memecut ke Pandan Jaya (macam saya plak yg bawak,॥ adess..)tahan teksi, menuju ke masjid। rerupanya pakcik teksi kata " Dik, lain ४ kalau nak ke sini, turun di LRT maluri.dekat skek॥" tapi, kene dalam RM 4aje। takpelah pakcik, rezki pakcik pagi tu...

sesampainya di masjid, sudah॥ mana plak nak dituju ni।saya pun duduk di kerusi memerhati.nak bertanya, tiada, pula yang melintas.malahan, saya pula yang ditanya.tapi, minta maaf saya tak tahu kawasan ni, baru 1st time sampai sini।

setelah ketemu tempat yang dituju, adik2 tengah mengisi borang pengenalan diri। terkezut juga ada २ org fasi LAPES kat sini-Hafez dan Adib॥ makanya, saya meneruskan aktiviti bersama adik2॥ tapi, dek kerana terlalu tekun mengadap komputer mencari penyelesaian cane nak print sijil continously dari excel+words (maklumla, rabun IT yang tidak dapat dimaafkan), makanya masa saya kurang bersama adik2॥ namun, saya tetap juga berpuas hati walaupun tidak sepenuhnya-dapat juga menyiapkan sijil adik2 before post mortem॥

esoknya, refeshing session, majlis penutup dan penyampaian ६। ०५ dengan Iman besar masjid, sedikit majlis beramah mesra dan kami bersurai

Seperti biasa, sesi terakhir yang berlangsung adalah sesi bergambar॥ bukan ape, tuk kenang-kenangan..bukan ke satu gambar mampu menyatakan 1001 cerita॥ paling tidak, boleh ditatap di kala mewindui saat itu।

Sebelah kiri atas ni, gambo adik2 ikhwah bersama pengurusan masjid dan barisan fasilitator...erkkk,mana gambo akhawat... dushh..dushh... (internet prob)


----------------------------------------------------------------------------------------------
Petang 4 Jun, sesusai program, hajatnya nak balik rumah Semenyih..makanya, kaki ini pun menapak ke KL, beli something nk bawak balik rumah..opss, baru teringat nak amik handphone hadiah untuk ummi kat sahabat..lantas,habis membeli menapak ke bank negara..alang2 terus aje naik KTM dari sini(hajat awalnya) keletihan yang bersambung, memaksa diri ini untuk mencari tempat istirahat.nak patah balik ke MARA, jauh la plak.jadi tiada pilihan-surau KTM Bank negara dan terus menanti sahabat di situ. dalam pada tu, ummi called-

ummi : "Dik, kat mana dah tu? naik ape balik?"

saya : "kat surau Bank Negara ni.naik komuter kot mi, sampai kajang.Mat ada kat rumah ke॥?
ummi :" ummi tak keje hari ni.abang keje siang.cuba try tepon ayah.ayah kata nak ke umah makwan nak uruskan kenduri sabtu ni.boleh ayah amik kat komuter tu।
saya : iyer..?ok jugak tu mi.ok, adik try call ayah,kalau tak dapat adik inform ummi ye।

---------akhirnya,kesudahan cerita ummi jugak yang dapat kol ayah(pasangan sejatilah katakan) dan alhamdulillah, Allah permudahkan urusanku.ayah sudi amik anaknya ini di komuter।

sekitar jam 6.05, sahabat sampai dari opisnya,amik HP, bayo,bg buku 'Doa Penerang Hati',ucap terima kasih lebih kurang dan kami dua bergerak pulang।
------------
balik dari rumah makwan, sekitar jam 10pm..hwaaa.....tak dapat nak makan nasi goreng ayam kat BEE BEE corner... sob...sob...sob...

sampai rumah, ummi sambut.kebetulan kat rumah ada acik, andak dan anak2nya yang ४ orang,kakteh dan Mat॥ terus bagi hadiah tu pada ummi, bio la pun 10hb lambat lagi। nape saya bagi awal, sebabnya sewaktu hari kejadian saya tak dpat balik rumah,dan selepas dari malam ini, saya dah mula bz dengan perkara lain.Walaupun tak mahal, tapi hadiah tu disalut dengan kasih sayang॥ credit to sahabat yang mencarinya.jazakumullahu Khayran katheera॥

Kenangan untuk ummi (dari kamera sahabat)


~~kembara mencari CINTA (T_T)~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~May I Help u, or Can U help Me?~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~Siapa Saya~

Foto saya
semenyih, selangor darul ehsan, Malaysia
Servant of Allah,Full Timer Da'ei(insyaAllah),unexpected person,happy go lucky,outgoing,outspoken

~Meh masuk ehh...~